Dvojhmotový zotrvačník - Technika, Diagnóza porúch.

Dvojhmotový zotrvačník - Technika, Diagnóza porúch.

|

Prudký vývoj automobilovej techniky prináša v posledných desaťročiach stále výkonnejšie motory – súčasne rastú nároky vodičov na kvalitu a komfort jazdy. Vďaka znižovaniu hmotnosti vozidiel a poklesu aerodynamických hlukov karosérií optimalizovaných vo veterných tuneloch sa ostatné hluky dostávajú stále viac do popredia. Ku zmenám zdrojov hluku ale prispievajú taktiež koncepcie motorov prevádzkovaných s chudou zmesou, pri extrémne nízkych prevádzkových otáčkach, alebo prevodovky nových generácií s olejmi s nižšími viskozitami. V polovici 80. rokov narazil, v tej dobe už desať-ročie trvajúci vývoj klasických tlmičov torzných kmitov, umiestnených v telese spojkovej lamely, na hranice svojich technických možností. Pri rovnakých či dokonca menších stavebných rozmeroch spojky už nebolo naďalej možné pokryť trvalo rastúce výkony a točivé momenty motorov. Rozsiahlym vývojom dospela firma LuK k jednoduchému, ale veľmi účinnému riešeniu – dvojhmotovému zotrvačníku (ZMSZweimassenschwungrad)– v svojej dobe nový koncept tlmenia torzných kmitov v hnacom systéme vozidiel.

Brožúru s informáciami k dvojhmotovým zotrvačníkom si môžte stiahnuť TU!

Z obsahu prezentácie:

1. História

2. Dvojhmotový zotrvačník – ZMS

3. Komponenty dvojhmotového zotrvačníka

4. Diagnóza poškodenia dvojhmotových zotrvačníkov