SHW - Jeden z najdlhšie etablovaných výrobcov brzdových kotúčov na svete

SHW - Jeden z najdlhšie etablovaných výrobcov brzdových kotúčov na svete

|

Spoločnosť Inter Cars ide vždy cestou zlepšovania služieb a portfólia produktov a dielov pre svojich zákazníkov. Preto s potešením oznamujeme rozšírenie segmentu bŕzd o kotúče SHW.

SHW je jednou z mála spoločností na svete, ktorá môže vystopovať svoje korene späť za neuveriteľných 650 rokov až do roku 1365! ​ SHW spočiatku začala ťažiť železnú rudu a vykonávať taviace činnosti v okolí oblasti Konigsbronn, Nemecko, ktoré bolo miestom zrodu závodu SHW (Schwabische Huttenwerke, v preklade Švábska huta). V roku 1696 bol významný míľnik v prvých rokoch rastu SHW založením ich prvého a účelovo postaveného závodu v Tuttlingene v Nemecku.

Často prehliadaná spoločnosť v roku 1925 predstavila prototyp auta, ktorý bol z hľadiska dizajnu a konštrukcie o desaťročia dopredu. Vozidlo sa vyznačovalo ľahkým hliníkovým podvozkom, hliníkovými panelmi karosérie a nezávislým zavesením, z ktorých mnohé by sa v sériových vozidlách nevideli ďalších dvadsať rokov!

V roku 1950 nastal zlom a SHW sa začalo zameriavať predovšetkým na výrobu brzdových kotúčov vo svojom závode v Tuttlingene, Ludwigstal, Nemecko.

Spolupráca s Porsche

Pre SHW prišiel významný September 1964 bol prvým pohľadom na svet na Porsche 911, ktoré sa stalo cez noc úspechom a dlhodobou legendou na trhu výkonných áut. ​ 911 mala všetko; výkon, ovládateľnosť, spoľahlivosť a samozrejme neuveriteľné krivky, ktoré ponúkali nadčasovú príťažlivosť. ​ V tom čase sa SHW a Porsche spojili, aby vyvinuli prvý brzdový kotúč s vnútorným vetraním, ktorý sa objavil už v roku 1966 na modeli 911 S. Spoločnosť SHW neostala len pri spolupráci s automobilkami len s PORSCHE, ale rozšírila ju aj o BMW MOTORSPORT.

Spolupráca s BMW

BMW vždy vytváralo bohatú históriu v motoristickom športe. Od GT Racing, DTM, WTCC a F1 ich odhodlanie a vášeň súťažiť pravdepodobne pomohli položiť základy pre ich dobre známe sériové autá „M model“, ktoré si ako Porsche 911 navždy zapísali miesto v automobilovej histórii. ​ V roku 1993 SHW a BMW začali spoločný vývoj vôbec prvého „brzdového kotúča“ pre motoristický šport. ​ ​

Od prvého konceptu v roku 1993 prináša SHW to, čo bol pôvodne produkt odvodený od motoristického športu, na trh cestných áut. ​ V roku 2008 spoločnosť SHW investovala do novej linky a nástrojov, aby mohla vyrábať „brzdové kotúče“ pre sériové vozidlá . Rok 2019 je ďalším míľnikom viac ako 1 000 000 kompozitných brzdových kotúčov (Pin-Drive) vo výrobe za rok!

V roku 2020 SHW uvádza na trh SHW Performance, aby vstúpila na automobilový trh s náhradnými dielmi. Uvedenie na trh sa zhoduje s vymenovaním a otvorením jeho americkej pobočky pôsobiacej v Irvine v Kalifornii.

SHW PERFORMANCE, PRIAMA NÁHRADA ORIGINÁLNYCH BRZDOVÝCH KOTÚČOV

Spoločnosť SHW je hrdá na to, že ponúka identické produkty, odborné znalosti a služby priamo spotrebiteľovi a poskytuje prístup k skutočným náhradným dielom OEM.

SHW PERFORMANCE vyrába jednodielne a dvojdielne ventilované rotory kotúčových bŕzd. Aplikácia vozidla automaticky určuje, aký štýl, zloženie a typ rotora kotúčovej brzdy je k dispozícii, pretože SH ponúka iba skutočnú priamu náhradu za továrensky dodávaný kotúč. Pre vozidlá s menším výkonom bude viac než postačovať ventilovaný monoblokový rotor kotúčovej brzdy vyrobený z liatiny. Pri vozidlách, ktoré kladú vyššie požiadavky na potrebnú brzdnú silu, sa uprednostňuje ľahká, kompozitná, plne plávajúca dvojdielna konštrukcia. Pre vozidlá s menším výkonom bude viac než postačovať ventilovaný monoblokový rotor kotúčovej brzdy vyrobený z liatiny. Pri vozidlách, ktoré kladú vyššie požiadavky na potrebnú brzdnú silu, sa uprednostňuje ľahká, kompozitná, plne plávajúca dvojdielna konštrukcia.

Kvalita je kľúčovou zložkou, ktorá zaručuje dlhodobú opakovanú spoľahlivosť. Produkty SHW sú skonštruované tak, aby spĺňali vysoké očakávania vyžadované náročnými štandardmi OEM a prekračovali ich tam, kde je to možné. ​ Suroviny, pokročilé výrobné techniky, vysoké štandardy povrchovej úpravy, prísne postupy kontroly kvality a prísne testovanie sú len niektoré z dôležitých základov potrebných na výrobu popredných svetových brzdových kotúčov. Ďalším kľúčovým prvkom (a pozoruhodnou výhodou, ktorú má SHW oproti konkurencii) je výhoda obsiahnuť každý krok výroby pod jednou strechou. S vlastným výskumným a vývojovým zariadením až po zlievareň kovov a automatizované obrábacie centrá je SHW skutočne zodpovedná za každý krok výroby od konceptu až po inštaláciu. ​Kotúč SHW, vyrobený tak, aby fungoval v širokom rozsahu podmienok, od extrémnych tepelných cyklov až po odolnosť voči korózii v najdrsnejších prostrediach, funguje dobre pri všetkých zaťaženiach počas prevádzky. ​ ​

Okrem zníženia neodpruženej hmotnosti a zlepšených brzdných vlastností sa dizajn Pin-Drive od SHW pýši aj tým, že ponúka neprekonateľné výhody chladenia, čo je len jeden z dôvodov, prečo sa stal prvou voľbou pre mnohých OEM.

Na rozdiel od iných výrobcov bŕzd vyvinula spoločnosť SHW Performance  vylepšenie konštrukcie kotúča posunutím kolíkového spojenia trecieho krúžku s hliníkovým zvonom kotúča smerom od stredu k okraju, čo má za následok obrovské zisky ochladzovania.

Odsadením kolíkového spojenia trecieho krúžku s hliníkovým zvonom chladiace kanály prebiehajúce centrálne cez rotor zaznamenávajú obrovské zvýšenie prístupnosti a chladnejšieho prúdenia vzduchu. Tento výhodný dizajn ponúka až 50% výhodu chladenia v porovnaní s tradičnými dizajnmi.

Vďaka väčšiemu prúdeniu vzduchu je teplo generované na povrchu trecieho krúžku (cez brzdové doštičky upínajúce sa pri brzdení) odvádzané rýchlejšie a efektívnejšie, čím sa dramaticky znižuje vnútorná teplota jadra a povrchová teplota celého kotúča . Vďaka unikátnemu patentovanému dizajnu je navyše dosiahnutá ďalšia úspora hmotnosti vďaka plytkým hliníkovým kotúčovým zvonom.

Dôležitost prúdenia vzduchu

Čím je nižsia prevádzková teplota, tým je lepší výkon kompletného brzdového ustrojenstva

Nižšie uvedený diagram ukazuje cestu studeného vzduchu vstupujúceho do zadnej časti zostavy brzdového kotúča. Studený vzduch je tradične privádzaný vzduchovými kanálikmi umiestnenými buď v prednom nárazníku, alebo vedený cez cesty na spodnej strane vozidla. Keď studený vzduch vstupuje do zadnej časti kotúčového zvona, prechádza lopatkami medzi dvoma čelnými plochami brzdového kotúča. Chladnejší vzduch pomáha znižovať teploty zo samotného jadra brzdového kotúča tým, že zbiera teplo a odvádza ho smerom von, preč zo zostavy brzdového kotúča a prípadne sa vracia von do prechádzajúceho prúdu vzduchu, ktorý cirkuluje vnútorné koleso.

Spoločnosť SHW v priebehu rokov veľa investovala do zdokonalenia a zdokonaľovania výrobného procesu, najmä procesu obrábania. SHW využíva jedinečný proces dvojkotúčového frézovania, ktorý je lepší ako akýkoľvek iný spôsob štandardného frézovania. Sústružnícky mlyn SHW má plné čelo brzdového rotora po celej ploche naraz (na rozdiel od štandardného frézovania). Výsledok tohto jedinečného procesu poskytuje výrazne presnejšiu a rovnejšiu povrchovú úpravu, eliminuje zvlnenie, má nulové hádzanie a poskytuje výnimočné DTV (Disc Thickness Variation). Okrem dosiahnutých prísnejších výrobných tolerancií má tento proces za následok aj rýchlejšie procedúry pri ukladaní priamo po vybalení z krabice a znižuje problémy s komfortom NVH (hluk, vibrácie a tvrdosť).

Počas každého procesu obrábania je veľa kľúčových fáz monitorované pre kontrolu kvality:

  •  ​  Monitorovanie parametrov procesu.
  •   Kontrola zvyškovej nerovnováhy.
  •   Kontrola rozmerov a tolerancií.
  •   Riadenie rezonančnej frekvencie.
  •  Vizuálna kontrola pred povrchovou úpravou. ​

Po dokončení obrábania povrchu sa brzdové kotúče presunú na konečnú úpravu a proces kontroly kvality.

 

Povrchová úprava a kontrola kvality

Finálny kúsok tejto rozsiahlej skladačky sa dokončuje postupom povrchovej úpravy. Každý brzdový kotúč musí mať na povrchu nanesený špeciálny náter, ktorý zaisťuje predovšetkým vysokú úroveň odolnosti proti korózii.

Počas tejto poslednej fázy je proces neustále monitorovaný, aby sa zabezpečilo:

  •  Testovanie odolnosti proti korózii.
  •  Testovanie priľnavosti k povrchu.
  •  Kontrola hrúbky povlaku.
  •  Vizuálna kontrola konečného produktu pred odoslaním. ​

Táto úroveň detailov zaisťuje, že každý brzdový kotúč spĺňa alebo prekračuje očakávania internej kontroly kvality SHW, čo zaručuje zákazníkom, že pri dodaní nedostanú nič menšieho než dokonalosť.

www.shwperformance.com