Skúsený MOOG - spôsoby riešenia problémov

Skúsený MOOG - spôsoby riešenia problémov

|

Odborníci v MOOG majú zmysel pre detail. Predstavujeme vám dôležité vylepšenia, ktoré uľahčujú prácu a šetria čas.

Mechanik alebo dielňa môže poskytnúť najlepšie dostupné riešenie problému, ktorému čelí vozidlo zákazníka. Toto je názor, ktorý zdieľa značka MOOG®, ktorá identifikuje chybné návrhy komponentov OE a potom pracuje na vývoji riešenia špičkovej kvality pre zákazníkov s náhradnými dielmi. Spoločnosť MOOG predstavila dôležité vylepšenia dizajnu, o ktorých ste možno ani len netušili. Na vysoko konkurenčnom automobilovom trhu s náhradnými dielmi ponúka zákazníkom produkty, ktoré im uľahčujú prácu a šetria čas. Mnohé z nich nájdete v ponuke spoločnosti Inter Cars.

 

 

Výmena uloženia priečneho ramena nápravy BMW.

Výmena uloženia je často časovo náročná práca  a mechanik ju málokedy obľubuje, pretože uloženia zadného priečneho ramena sú u BMW E36, E46 a E83 mimoriadne nepríjemné. Ak chcete vymeniť uloženie, je to časovo náročný proces kvôli demontáži zadnej nápravy, aby ste získali prístup k otočnému ramenu. Spoločnosť MOOG prepracovala uloženie odstránením príruby, takže je možné tento diel vymeniť so špeciálne navrhnutým nástrojom bez toho, aby ste museli demontovať zadnú nápravu. S produktom MOOG môžete ponúknuť svojmu klientovi bezpečnejšiu a rýchlejšiu alternatívu na dokončenie práce.

 

(staré prevedenie MOOG:BM-SB-0054)

 

(nové prevedenie MOOG: BM-SB-8339)

Prachovky Renault

Poškodené prachovky u niektorých modelov Renault, ako sú Scenic I a Kangoo, môžu viesť k predčasnej korózii guľových čapov v dôsledku vniknutia vody pod prachovku. Spoločnosť MOOG pridala do súpravy guľových kĺbov plastovú ochrannú dosku, ktorá poskytuje tvrdý a hladký povrch, čím znižuje riziko poškodenia prachovky  a predlžuje predpokladanú životnosť komponentov. Tieto modely Renault teraz dosahujú dlhšie obdobie bez nutnosti návštevy servisu čím pomôže udržať autá dlhšie na ceste a znížiť náklady pre zákazníkov.

 

(nové prevedenie s plastovou doskou)

 

Priečne rameno pre Land Rover

Nastaviteľné zadné otočné rameno je u modelu Land Rover Freelanders náchylný na hrdzu, najmä v závitovej časti, ktorá je vystavená zvyškom vozovky, vode a zimnej soli, a poškodené komponenty sú často viditeľné iba pri nastavovaní geometrii kolies. Spoločnosť MOOG nanáša na závit kataforetický povlak a špeciálne mazivo, ktoré zaisťuje maximálnu ochranu proti hrdzi bez toho, aby to malo nepriaznivý vplyv na ďalšie prispôsobenie prvkov počas používania.



(prevedenie bez ochrannej vrstvy)   

(prevedenie s ochrannou vrstvou)   

Puzdrá ramena Volkswagen


MOOG neustále hľadá na trhu príležitosti na vývoj významných riešení bežných problémov, ako je napríklad prevedenie uloženia použité v mnohých populárnych modeloch skupiny VAG (Audi A3, Volkswagen Golf IV, Seat Leon I a Škoda Octavia). Prevedenie OE má nie úplne „plnú“ gumovú časť a menšiu tuhosť, ktorá spôsobuje nadmerný pohyb a v niektorých prípadoch vyvoláva pocit nestability za normálnych jazdných podmienok. MOOG používa tuhšiu, menej pružnú gumu a uloženie tak, aby zabránil nadmernému pohybu. Osadením tejto časti môžete očakávať lepší zážitok z jazdy a dlhšiu životnosť komponentov.



(prevedenie OE)


(Prevedenie MOOG)

Dizajn prachoviek vo vozidlách Mercedes-Benz

Technická kontrola MOOG pri modeloch Mercedes-Benz vrátane tried CLS, E-Class, S-Class a SL ukázala, že pri vybočení guľového kĺbu do maximálnych uhlov môže pri kontakte s okolitými komponentmi dôjsť k poškodeniu prachovky. To môže viesť k vniknutiu vody do telesa guľového čapu, korózii a predčasnému opotrebovaniu. Spoločnosť MOOG zmenila dizajn ochranného krytu, optimalizovala jeho činnosť a zaistila väčšiu životnosť a predĺženú životnosť komponentov.


(starý vs nový - tvar nového dizajnu MOOG zaisťuje maximálny uhol sklonu a zabraňuje kontaktu s okolitými prvkami)

 

Volkswagen,  puzdrá guľových čapov pre vysoké zaťaženie

Populárne vozidlá Volkswagen Transporter a Multivan sa používajú na rôzne účely, a preto môžu byť vystavené rôznym nákladom a zaťaženiam. Na prednej náprave môže byť puzdro priečneho ramena vystavené extrémnym silám v dôsledku vysokého zaťaženia vozidla, čo môže následne spôsobiť predčasné opotrebenie púzdra. Spoločnosť MOOG predstavila nové púdra pre veľké zaťaženie (VO-SB-13719) pre priečne ramená prednej nápravy, ktoré už existujú v odľahčenej verzii (VO-SB-2319). Obe púzdra sú vymeniteľné, čo mechanikovi umožňuje ich výmenu v závislosti od spôsobu používania vozidla. Aby to bolo jednoduchšie, ponúka spoločnosť MOOG kompletné riadiace ramená (VO-WP-2316/2317) iba s robustným puzdrom. Spoločnosť MOOG odporúča vymeniť púzdra na oboch stranách. Ak má jedna strana vozidla tuhšie puzdro ako druhá, vozidlo bude mať pri brzdení tendenciu „ťahať“ do strany.

Vylepšenie konštrukcie koncovej tyče riadenia pre skupinu Volkswagen

Guľový čap vozidiel skupiny VAG je vo svojej podstate známy svojim deštruktívnym krútiacim momentom v dôsledku rôznych extrémnych zaťažení. Výsledkom je, že táto časť je vystavená veľmi vysokému riziku predčasného opotrebenia a zlyhania. Toto jednoduché riešenie má 3 dôvody pokrývajúce každú z možných príčin poruchy.

Dôvod 1: Rôzne premenné axiálne a radiálne zaťaženia.

 • Jednoduché riešenie: Spoločnosť MOOG používa vylepšený dizajn vnútorných puzdier s vlnitou gumou na zníženie rôznych dynamických zaťažení. MOOG výrazne zvýšila účinnosť a zároveň výrazne znížila hladinu hluku.

Dôvod 2: Nečistoty vrátane vody presakujú spodným uzáverom a spôsobujú predčasnú koróziu a rýchlejšie opotrebenie.

• Jednoduché riešenie: Diely MOOG sa vyrábajú pomocou počítačom riadeného zariadenia a vykonávajú sa skúšky tesnosti, aby sa zabránilo možným predčasným poruchám.

Dôvod 3: Nadmerné zaťaženie spôsobuje deformáciu vnútorných plastových komponentov.

• Jednoduché riešenie: Spoločnosť MOOG zväčšila priemer guľového čapu, aby zvýšila nosnosť. Súčasťou je navyše jednodielne vysokopevnostné plastové puzdro. MOOG VO-ES-8227 má teraz všetky 3 nové funkcie v jednej vylepšenej časti.