5 perspektív filtrácie vzduchu v kabíne

5 perspektív filtrácie vzduchu v kabíne

|

Argument zdravia nepresvedčuje všetkých, preto by ste sa mali pozrieť na výmenu kabínového filtra zo širšej perspektívy.

Z hľadiska údržby klimatizácie

- čistenie klimatizačného systému a výmena filtra kabíny musia ísť ruka v ruke.

Servis systému klimatizácie musí kombinovať čistenie systému s výmenou kabínového filtra. Opomenutie filtra nemá zmysel - čistý výparník neodstráni huby a baktérie zo znečisteného filtra v kabíne a naopak - výmena filtra nevyčistí výparník. Okrem toho môže upchatý filter spôsobiť zvýšenie rozdielu tlaku vzduchu a potom dokonca poškodiť ventilátor a znížiť účinnosť klimatizačného systému. Minimálnym riešením sú protipeľové  filtre, ktoré tiež zastavujú nárast mikroorganizmov, filtrujú jemnejšie častice, prach, pleseň, spóry a nečistoty na úrovni 1 mikrónu (až do 99% častíc PM10) a zabraňujú zahmleniu skla. V peľových filtroch značky Hengst je membrána vyrobená zo syntetických vlákien, ktoré sa nedeformujú vplyvom vody alebo vlhkosti nasávaného vzduchu.

 

Z pohľadu mechanika

- ukážte zákazníkovi, čo vdýchne.

Mechanik môže rýchlo overiť technický stav vozidla a prediskutovať s klientom potrebné výdavky v blízkej budúcnosti vrátane otázok týkajúcich sa filtrácie kabíny. Najlepšie je ukázať ako vyzerá opotrebený kabínový filter. Takéto exponáty sa oplatí zachovať, aby si zákazníci boli vedomí toho, čo vdychujú, ak ich zabudnú pravidelne vymieňať. Môžete tiež spomenúť klimatizačný systém a výparník - vízia ďalších, nežiadaných opráv by mala presvedčiť zákazníka, aby vymenil filter kabíny.

 

Očami zákazníka

- od Google do návštevy u mechanika.

Samozrejme, existuje aj taký zákazník, ktorý vie lepšie, nechce počúvať, už našiel na Googli alebo na fóre čo má robiť, ale aj ten zákazník, ktorý najviac prečítal a všetko už vie si je vedomý, že ste odborník, ktorého potrebuje - inak prečo by k vám prišiel, ak skutočne „vie všetko“? Vzdelávanie zákazníkov môže trvať 5 minút dlhšie, ale je tu šanca, že si tým vybudujete dôveru aj na nasledujúcich 5 rokoch opráv a prehliadok.

V skutočnosti má zákazník iba 3 možnosti: poslúchať mechanika, vymeniť filter a mať to za sebou, premýšľať, počkať a vymeniť filter neskôr, alebo neurobiť nič a počkať, kým pri ďalšej oprave po 2 rokoch zistí, že je potrebné filter znova vymeniť (alebo jednu z nepriamych príčin zlyhania a potom ho vymeniť.) Akékoľvek rozhodnutie urobí, skôr alebo neskôr sa vráti k prvému bodu a filter musí vymeniť. Jediný rozdiel je v tom, či ho kúpi od vás, pretože si bude pamätať, že ste mu dobre poradili, alebo u niekoho iného, ​​kto predtým investoval svojich 5 minút do konverzácie na túto tému.

 

Z pohľadu vodiča stojaceho v dopravnej zápche ...

Vraj každý rok trávime 3 až 7 dní nášho života v dopravných zápchach a piatok zostáva najviac preťaženým dňom. Práve v piatok popoludní najviac otravujeme tak ostatných (výfuk z nášho automobilu) ako seba samých (vdychovaním častíc zachytených z cesty inými vozidlami). Do kabíny sa dostávajú výpary z automobilov obsahujúce oxid uhoľnatý, oxidy dusíka a uhľovodíky, ktoré sa vplyvom slnečného žiarenia premieňajú na ďalšie toxíny, ale tiež častice asfaltu, pneumatík, brzdových kotúčov a doštičiek (abrazívny prach). Najvyššia koncentrácia týchto znečisťujúcich látok je vo výške 0,9 - 1,5 m, takže tam, kde je vzduch nasávaný priamo do kabíny vozidla a odtiaľ vdychovaný do pľúc. Filtre s aktívnym uhlím poskytujú ochranu proti týmto látkam.

Suspendovaný prach PM 2,5 sú najjemnejšie častice, ktoré sa môžu dostať do krvi a odtiaľ do ďalších orgánov - až 99% takýchto častíc je zachytených protipeľovými filtrami s aktívnym uhlím. Filtre Hengst využívajú až 300 g/m2 aktívneho uhlia, ktoré tiež účinne filtruje nebezpečné plyny (ozón, smog, benzol), výfukové plyny a nepríjemné pachy. Navyše, vďaka špeciálnej technológii získavania má uhlík použitý vo filtroch Hengst neobvyklú vnútornú štruktúru (1 gram = 1 000 štvorcových metrov) a jedna lyžička tohto aktívneho uhlia zodpovedá povrchu filtra futbalového ihriska. Filter s aktívnym uhlím je teraz absolútnym minimom na ochranu zdravia a pohody vodiča.

 

Z pohľadu pasažiera…

- alebo ako chrániť tých, ktorých máte radi?

Náš dýchací systém filtruje častice PM10, ale menšie častice PM2,5 sa usadzujú v našich pľúcach a vstupujú do krvi, čo v krátkodobej perspektíve prispieva k riziku kašľa alebo výtoku z nosa a z dlhodobého hľadiska je jedným z faktorov podporujúcich rozvoj respiračných a kardiovaskulárnych chorôb. To, čo nevidíte, najviac ovplyvňuje najslabších – najmladších a najstarších.

Päťvrstvové filtre Blue.care pomôžu pri filtrácii týchto častíc, ktoré v porovnaní s filtrami obsahujúcimi aktívne uhlie navyše neutralizujú alergény a baktérie a zastavujú smog. Za zmienku stojí najmä piata, biofunkčná vrstva potiahnutá inovatívnym modrým povlakom so zinkovou formulou, ktorá má jedinečné vlastnosti, ktoré neutralizujú baktérie a inhibujú ich rozmnožovanie vo ventilačnom systéme. Kabínové filtre Blue.care sú investíciou, vďaka ktorej vodič a cestujúci majú k dispozícii interiér vozidla bez nepríjemných zápachov a alergénov ako aj čistý vzduch bez smogu a iných škodlivých látok.

Bez ohľadu na konečnú voľbu typu filtra, odporúčame jeho výmenu dvakrát ročne alebo každých 15 000 km. Nezabudnite, že kabínové filtre sú jediné filtre v automobile, ktoré boli vytvorené hlavne pre ľudí, preto by ste mali zvážiť ich nákup a prevádzku zo širšej perspektívy, a počas servisu by ste sa mali starať nielen o ochranu dielov automobilu, ale aj o zdravie vodiča a cestujúcich.